USS Shangri-La'nın (CV-38) 24 Şubat 1944'te vaftiz edilmesi
USS Shangri-La (CV / CVA / CVS-38) , ABD Donanması için II. Dünya Savaşı sırasında veya kısa bir süre sonra tamamlanan 24 Essex sınıfı uçak gemisinden biriydi .
Nisan 1942'de Başkan Franklin D. Roosevelt, Tokyo'daki ünlü "Doolittle Baskını", James Hilton'un popüler romanı "Kayıp Ufuk" adlı kurgusal bir cennet olan Shangri-La'dan geldiğini söyledi.
Gerçekte, Lt.USS Hornet'ten (CV-8) bombardıman uçakları uçak gemisi sonrasında sonra Japonya'daki hedefleri bombalayacaktı .
1944 yılında görevlendirilen Shangri-La içinde çeşitli kampanyalara katıldı
Operasyon Pasifik Tiyatrosu iki kazanç, İkinci Dünya Savaşı'nda savaş yıldızlı.
Kardeş gemilerinin çoğu gibi, savaşın bitmesinden kısa bir süre sonra görevinden alındı, 1950'lerin başında modernize edildi ve önerildi ve bir saldırı taşıyıcısı (CVA) olarak yeniden tasarlandı.
Birkaç yıl boyunca hem Pasifik hem de Atlantik / Akdeniz'de faaliyet gösterdi ve kariyerinin sonlarında denizaltı karşıtı bir taşıyıcı (CVS) olarak yeniden tasarlandı.
Shangri-La , 1971 yılında görevden alındı.
Genel özellikleri | |
---|---|
Sınıf ve tip: | Essex sınıfı uçak gemisi |
Deplasman: |
|
Uzunluk: |
|
Işın: |
|
Taslak: |
|
tahrik: |
|
hız: | 33 deniz mili (61 km / s; 38 mil / saat) |
Tamamlayıcı: | 3448 memur ve askere alındı |
silahlanma: |
|
Zırh: |
|
Uçak taşındı: |
|
Dünya Savaşı II
Shangri-La Norfolk'ta oturmayı tamamladı ve 15 Eylül - 21 Aralık 1944 tarihleri arasında Trinidad'a çalkantılı seyahatini aldı.
17 Ocak 1945'te, büyük kruvazör Guam ve destroyer Harry E. Hubbard ile kurulan Hampton Roads'tan uzaklaştı ve Panama'ya doğru yola çıktı.
Üç gemi 23 Ocak'ta Cristobal , Panama Kanalı Bölgesi'ne geldi ve ertesi gün kanala geçti. Shangri-La , 25 Ocak'ta Balboa'dan ayrıldı ve California , San Diego'ya ulaştı.
4 Şubat'ta. Orada Hawaii'ye transit yolcular, mağazalar ve fazladan uçaklar yükledi ve 7 Şubat'ta yola çıktı.
15 Şubat'ta Pearl Harbor'a vardıktan sonra, iki ay görevine başladı ve kara taşıtlarında deniz uçağı pilotlarına hak kazandı.
Gölünde bir geceleme sonra Shangri-La destroyer eşliğinde Ulithi ayrıldı Haggard ve Stembel ile mazeretsiz olarak işe Koramiral Marc A. Mitscher 'ın Görev Gücü 58 (TF 58). 24 Nisan'da, Görev Grubu 58.4'e (TG 58.4) katıldı.
Ertesi gün, Shangri-La ve hava grubu CVG-85, Japonlara karşı ilk saldırılarını başlattı. Hedef, Okino Daito Jima, Okinawa'nın birkaç yüz mil güneydoğusunda bulunan bir grup adadı.
Uçakları başarıyla tahrip edildi oradaki radar ve radyo tesisatları ve kurtarma çalışmalarından sonra görev grubu Okinawa'ya doğru yola çıktı.
Shangri-La verilen mücadele hava devriye görevi grubu ve için yakın hava desteği için 10 Ordusu 14 Mayıs tarihinde Ulithi dönmeden önce Okinawa'da.
Ulithi'deyken, Shangri-La , Taşıyıcı Görev Gücü 2'nin amiral gemisi oldu. Amiral John S. McCain, Sr. , 18 Mayıs'ta Shangri-La'daki bayrağını kaldırdı.
Altı gün sonra, TG 58.4, Shangri- La'yla birlikte, lagünden ayrıldı. 28 Mayıs'ta TG 58.4 TG 38.4 oldu ve Mc Cain, Mitscher'i TF 38'in Komutanı olarak rahatlattı ve Shangri- La'yı amiral gemisi olarak korudu.
Görev gücü 2-3 Haziran tarihlerinde Japon ana adalarına , özellikle de ana adaların en güneyindeki Kyşş'e yönelik hava saldırısı düzenledi . Bugüne kadarki en sert hava direnci ile karşı karşıya olan Shangri-La 'Havacılar en ağır kayıplarını yaşadılar.
4-5 Haziran'da bir tayfun yapmaktan kaçınmak için kuzeybatıya taşındı ; sonra, 6 Haziran'da uçakları Okinawa'ya yakın hava desteği görevine geri döndü. 8 Haziran günü, hava grubu tekrar Kyūshū'a çarptı ve ertesi gün Okinawa'ya geri döndüler.
Görev gücü 10 Haziran'da Leyte için Okinawa'yı temizleyerek yolda tatbikatlar yaptı. Shangri-La , Leyte Körfezi'ne girdi ve 13 Haziran'da San Pedro Körfezi'ne demirledi . Haziran ayının geri kalanında orada çapa kaldı, bakım ve eğlence ile uğraştı.
1 Temmuz'da Shangri-La , Leyte'den savaş bölgesine dönmek için yola çıktı. 2. günü, Air için Deniz Kuvvetleri Bakan Yardımcısı görev yemini uygulandı John L. Sullivan tahta üzerinde Shangri-La, hiç bir savaş bölgesinde üstlendiği türünün ilk törende.
Sekiz gün sonra, hava grubu, 15 Ağustos'ta teslim edilene kadar süren Japonya'ya karşı bir dizi hava saldırısı başlattı.
Shangri-La ' ler uçaklar, bu bombardımanında ada zincirinin uzunluğu değişmektedir.
10'unda, önceki Şubat ayının grevlerinden bu yana ilk baskın yapan Tokyo'ya saldırdılar. 14-15 Temmuz'da Honshū ve Hokkaidō'i dövdü ve 18 Temmuz'da Yokosuka'da kıyıya demirleyen Nagato savaş gemisini bombaladı.
20 - 22 Temmuz tarihleri arasında Shangri-La , yakıt, ikame uçak ve posta için lojistik grubuna katıldı. 24 Temmuz'a kadar pilotları Kure civarında deniz taşımacılığına saldırıyordu.
26-27 Temmuz tarihlerinde iki günlük bir yenileme dönemi için ayrılmadan önce ertesi gün tekrar performans için geri döndü.
Ertesi gün,Shangri-La ' ın uçağı hasarlı hafif kruvazör Oyodo ve savaş gemisi Haruna , çok kötü diye kıyıya ve sular altında olduğunu ikincisi.
Daha sonra terk edilmek zorunda kaldı. Tokyo’yu 30 Temmuz’da tekrar yumrukladılar, ardından 31 Temmuz ve 1 Ağustos’ta tekrar dolduracakları alanı temizlediler.
Shangri-La , önümüzdeki dört günü emeklilik alanında bir tayfun geçmesini bekleyerek geçirdi.
9 Ağustos günü, yoğun sisin önceki günkü görevlerin iptaline neden olmasından sonra, taşıyıcı uçaklarını bir kez daha Honshū ve Hokkaido'yu bombalamak için gönderdi.
Ertesi gün, Tokyo ve merkezi Honshū'a baskın düzenlediler, ardından lojistik alanından emekli oldular.
11-12 Ağustos'ta bir tayfundan kaçtı, ardından 13 Ağustos'ta Tokyo'ya tekrar vurdu. 14 Ağustos'ta dolduktan sonra, 15 Ağustos 1945 sabahı Tokyo çevresindeki hava limanlarına saldırmak için uçaklar gönderdi.
Kısa süre sonra Japonya'nın teslim olduğu açıklandı; ve filoya düşmanlıkların durdurulması emredildi.
Shangri La 15-23 Ağustos tarihleri arasında grev alanında buğulaması, Honshū bölgesini son tarihte devriye gezdiriyor.
23 Ağustos - 16 Eylül tarihleri arasında, uçakları Japonya'daki Müttefik savaş esirlerine verilen merhamet, havaya bırakma gereçleri misyonları konusunda karar verdi .
Shangri-La, 16 Eylül'de Tokyo'daki savaş gemisinde Missouri'deki teslim töreninden yaklaşık iki hafta sonra Tokyo Körfezi'ne girdi ve 1 Ekim'e kadar orada kaldı.
Japonya'dan ayrılarak 4 Ekim'de 6 Ekim'e kadar Okinawa'ya geldi ve ardından Görev Birimi 38.1.1 ile birlikte Birleşik Devletler'e gitti.
21 Ekim'de San Pedro Körfezi'ne gitti ve üç hafta boyunca Long Beach'te kaldı. 5 Kasım'da, bir ay sonra Washington'daki Bremerton için o limanı terk ederek San Diego'ya taşındı.
9 Aralık'ta Puget Sound'a girdi , 30 Aralık'a kadar müsait oldu ve sonra San Diego'ya döndü.
Savaş sonrası
Shangri-La , geri dönüşünün ardından San Diego dışında normal olarak operasyonlara başladı. Mayıs 1946'da, Orta Pasifik'e , Bikini Atoll'da yapılan atom bombası testi olan Crossroads Operasyonuna katılması için yola çıktı . Daha sonra Pearl Harbor'a kısa bir eğitim gezisi yaptı, daha sonra Puget Sound Donanma Tersanesi'nde kışa başladı . Mart 1947'de tekrar konuşlandırılarak Pearl Harbor ve Avustralya'nın Sidney kentinde görev yaptı. Amerika Birleşik Devletleri'ne döndüğünde, Shangri-La görevden alındı ve 7 Kasım 1947'de San Francisco'daki Rezerv Filosuna yerleştirildi .
Shangri-La , 10 Mayıs 1951'de Komutan Francis L. Busey'ye emrinde bulundu.
1952'de bir saldırı taşıyıcısı ( CVA-38 ) olarak yeniden sınıflandırıldı, bu sefer Puget Sound Donanma Tersanesi'nde modernizasyonu için 14 Kasım'da tekrar düşen ve görevden alındı.
Sonraki iki yıl boyunca açılı bir uçuş güvertesi , ikiz buhar mancınığı ve uçak asansörleri ve tutuklama teçhizatı aldı.elden geçirildi.
Yaklaşık 7 milyon dolar karşılığında, 10 Ocak 1955'te üçüncü kez görevlendirildiği sırada Kaptan Roscoe L. Newman'ın emriyle yeni bir gemiydi;
ikincisi (CV-A 36 Antietam) açılı uçuş güvertesi ile ABD operasyonel gemisi oldu. 1955'in geri kalanı için yoğun filo eğitimi aldı, daha sonra 5 Ocak 1956'da Uzak Doğu'ya konuşlandırıldı.
1960 yılına kadar batı Pasifik gemi gezilerini San Diego dışında gerçekleştirdi.
16 Mart 1960'ta San Diego’dan Florida’ya yeni liman olan Mayport’a doğru yola çıktı . O ziyaretleri sonrasında Mayport girmiş Callao, Peru; Valparaíso , Şili ; Port of Spain,Trinidad ; Bayonne, New Jersey ; ve Norfolk, Virginia .
Etrafında yerel işletme alanında sürdürülen eğitim Altı hafta sonra Guantanamo Bay , Küba , o ilk Atlantik dağıtım, bir başlatmış NATO özgürlük ardından egzersiz Southampton , İngiltere.
Mayport'a döndükten hemen sonra, Shangri-La , Guatemala ve Nikaragua'daki sıkıntılara cevaben, bu kez Karayipler'e geri verildi.
25 Kasım'da Mayport'a döndü ve iki aydan fazla bir süre limanda kaldı. 1961 ve 1970 yılları arasında Shangri-La Akdeniz'e yapılan konuşmalar ve batı Atlantik'teki operasyonlar arasında Mayport dışında değişime uğradı.
2 Şubat 1961'de 6. Filo ile ilk görev turu için doğuya gitti . Düşen ve New York Deniz Tersanesi'ne giren Amerika Birleşik Devletleri'ne döndü.
1962'nin başlarında Mayport'a döndüğümde Shangri-La , 7 Şubat'ta yine Akdeniz için öne çıktı. 6. Filo ile yaklaşık altı ay süren yolculuktan sonra Ağustos ayının ortasında Akdeniz'den ayrıldı ve 28 Ağustos'ta Mayport'a ulaştı.
Ev limanında bir ay kaldıktan sonra, uçak gemisi New York'a ve büyük bir revizyona yöneldi.
Shangri-La , bahçede kaldığı süre boyunca yoğun bir şekilde değiştirildi. 5 inç (127 mm) dağı dördü çıkarıldı, ancak yeni bir hava arama ve yükseklik bulma radarı ve yeni bir tutucu sistemi aldı. Ayrıca, elektrik ve mühendislik ekipmanlarının çoğu yenilenmiştir.
Deniz denemelerinden ve Bayonne ve Norfolk ziyaretlerinden sonra Shangri-La , 1963 yılının Mart ayı sonlarında bir haftalığına Mayport'a döndü;
sonra Karayipler'deki operasyonlar için denize koyuldu.
Shangri-La’nın başka bir konuşlandırma için çapa koymasından önce sekiz ay benzer bir görev izledi . 1 Ekim 1963'te, yedi aylık bir tur için 6. Filoya geri döndü.
Vietnam
Shangri-La , önümüzdeki altı yıl boyunca Amerika Birleşik Devletleri İkinci Filosu ve Altıncı Filosu görevlerine devam etti . 15 Şubat 1965 - 20 Eylül 1965 arasında, Carrier Air Wing 10 ile bir Akdeniz konuşlandırması yaptı.
1965 sonbaharında, Shangri-La, savaş oyunları sırasında destroyer Newman K. Perry tarafından yanlışlıkla çarptı.
Shangri-La su hattının altından vurularak gövdeyi kırdı. Yok edici üzerinde bir adam öldü, diğeri yaralandı.
Geminin kendisi bükülmüş bir gövdeye sahipti. Taşıyıcı üzerinde herhangi bir zayiat yoktu ve delik hızlı bir şekilde yamalandı.
Bu olayın sonucu olarak, 1965 kışında ve 1966 baharında, Philadelphia'da bu kez geniş bir revizyon geçirdi ve daha sonra eskisi gibi operasyonlara başladı.
1970 yılında Shangri-La, 10 yıl aradan sonra Batı Pasifik'e geri döndü.
5 Mart'ta Mayport'tan yola çıktı, 13-16 Mart tarihleri arasında Brezilya, Rio de Janeiro'da durdu ve Atlantik ve Hint okyanuslarında doğuya doğru yöneldi.
O geldi Subic Bay , Filipinler 4 Nisan'da, ve sonraki yedi ay boyunca gelen muharebe sorti başlattı Yankee İstasyonu.
Yankee İstasyonu'ndaki görev turları, Subic Bay'e sık sık yapılan lojistik gezilerle , Ekim ayında Manila ve Hong Kong'u ziyaret ederek ve Temmuz ayında Japonya'daki Yokosuka'da kuru günlerde 12 gün geçirdi.
9 Kasım'da Shangri-La , eve dönmek için Subic Körfezi'nden uzak durdu.
Mayport'a giderken Avustralya'nın Sidney kentini ziyaret etti; Wellington , Yeni Zelanda; ve Rio de Janeiro, Brezilya.
16 Aralık'ta Mayport'a geldi ve inaktivasyon için hazırlıklara başladı. Boston Donanma Tersanesi , South Annex'teki etkisiz hale getirilmesinden sonra , Shangri-La, 30 Temmuz 1971'de görevden alındı.
Shangri-La , gelecek 11 yıl boyunca yedek filosunda kaldı ve 15 Temmuz 1982'de Deniz Gemisi Sicilinden mahsur kaldı.
An çapa Shangri-La olduğu Litchfield, Minnesota. biri Shangri-La' nin dört pervanelerin Meding en Seafood dışında sergileniyor Milford, Delaware.