26 Haziran 2019 Çarşamba

Amerikalı Askerlerin gözünden, Korede ki Türk Askerleri

Kore Savaşı’nda genç bir irtibat subayı olan Anthony Herpert’in “Soldier” isimli kitabında aktardığı bir anısı..
“Türkler bir bölük büyüklüğündeydi. Bulunduğumuz tepede kendimize bir mevzi oluşturmuştuk ve oturmuş gelecek emirleri bekliyorduk. 
Ben onların dilini konuşamıyordum, onların gruptan da kimse İngilizce bilmiyordu. Bu şekilde soğuk ve sessiz bir gece geçirdik, ama ertesi sabah etrafımızı Çinlilerle sarılmış olarak bulduk. Orada şu ana kadar hiç savaşta bulunmamış bir bölükle birlikteydim, sarılmıştık ve ben onlarla konuşamıyordum bile.. 
Onlar için ise bundan daha mutlu bir an olamazdı. Sanki piknik yapıyorlardı. Baktığımız her yön savaş alanıydı. Rastgele bir yöne ateş etseniz bile Çinli öldürebilirdiniz. Ben oturmuş oradan nasıl kurtulabilirim diye düşünürken, onlar bütün sabahı bu şekilde ateş ederek geçirmişlerdi. Güneş yükseldiğinde cephanemiz bitiyordu ve Türkler buna hiç aldırmıyordu! 
Bir avcı hattı oluşturdular, süngülerini taktılar ve suratlarında bir gülümseme ifadesiyle yüzlerini kuzeye döndüler. Onların döndüğü yöne baktığımda o an gitmek istediğim yerin kesinlikle orası olmadığına karar vermiştim.
Güneye doğru yönelmiştim ki, oluşturdukları hat dönmeye başladı ve ben kendimi tüm Kore Savaşı boyunca gerçekleşmiş olan en başarılı eski-moda süngü hücumunun tam ortasında buldum. Buradan bir şey öğrenmiştim; 
Türkler hiçbir zaman kapana kısılmazlar, başı dertte olanlar asıl onların etrafını saran insanlardır! Süngülerini kullanmalarını izlerken, sanki ilahi bir gündü. Onlar dervişlerdi. Kendilerine özgü bir stilleri vardı –bizim Benning’de öğrenmediğimiz bir stil; Atılıyorlar, süngüyü düşmanın karnına saplıyor, çeviriyor, sol elleriyle tüfeklerinin tepesinden doğru bastırıyor ve o anda kurbanlarının bağırsaklarını dışarı çıkarıyorlardı. O hücumdan aklımda kalan en net hatıra ise, Tanrı’ya, Birleşmiş Milletlere ya da Türkleri bizimle aynı tarafta savaştıran her kimse, ona şükranlarımı sunduğum andı.”
Herbert daha sonradan Türk askerleriyle birlikte gösterdiği cesaretten dolayı Türkiye Cumhuriyeti’nden de bir madalya almıştır. Kendisi Kore Savaşı’nda en çok madalya alan askerlerden birisi olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1924 Erzurum Depremi ve ATATÜRK

1 EKİM 1924 - ATATÜRK'ün, Erzurum'da "Depremden Zarar Görenlere Yardım Komisyonu"nun çalışmalarını denetlemesi ve fe...