Yeryüzünü imar eden yüce Kami Ōkuninuşi’nin eşi olan Suseribime; kocasını çok
seven, her zaman kocasının yanında olan, zorluklardan asla yılmayan, fedakâr bir
kadın portresi çizerek; bir bakıma ideal eş tipini oluşturmaktadır.
Kojiki’de "Ōkuninuşi ve Suseribime" olarak da bilinen epizotta (Tsugita,
2008: 117-121), üvey kardeşleri tarafından öldürülen Ōkuninuşi, Göğün Baş
Kamilerinden Kamu-musuhi tarafından tekrar diriltilir.
Üvey kardeşlerinin
kendisine yeniden zarar vermesinden korkan Ōkuninuşi, Kök Ülke’ye7 kaçar ve
orada yaşamaya başlar.
Ōkuninuşi, bir gün Susano-o’nun yaşadığı sarayın önünde, Suseribime ile
karşılaşır.
Ōkuninuşi ve Suseribime, birbirlerine âşık olurlar ve hemen evlenirler.
Ne var ki, Suseribime’nin babası olan Susano-o bu evliliğe karşı çıkar ve kızının
aklını çelen Ōkuninuşi’yi cezalandırmak ister.
Susano-o, bu amaçla Ōkuninuşi’ye çeşitli tuzaklar kurar. Ancak Ōkuninuşi,
her defasında eşi Suseribime’nin de yardımıyla ölümden kurtulmayı başarır.
En
sonunda Ōkuninuşi, yine Suseribime’nin yardımıyla Kök Ülke’den kaçarak
yeryüzüne döner ve yeryüzünün hükümdarı olur.
Japon mitolojisi içinde önemli bir rol üstlenmesine rağmen mütevazı bir karakter olan Suseribime, her şeyden önce iyi bir eş olma özelliğiyle öne çıkmaktadır.
Suseribime, büyük bir sevgiyle bağlandığı kocası Susano-o’yu, babasıyla ters düşme pahasına korumaya çalışır.
Suseribime’nin bu özelliğiyle, Japon mitolojisindeki karakterler içinde belki de en gerçekçi "ideal eş" örneğini oluşturduğu söylenebilir.
Japon mitolojisi içinde önemli bir rol üstlenmesine rağmen mütevazı bir karakter olan Suseribime, her şeyden önce iyi bir eş olma özelliğiyle öne çıkmaktadır.
Suseribime, büyük bir sevgiyle bağlandığı kocası Susano-o’yu, babasıyla ters düşme pahasına korumaya çalışır.
Suseribime’nin bu özelliğiyle, Japon mitolojisindeki karakterler içinde belki de en gerçekçi "ideal eş" örneğini oluşturduğu söylenebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder