15 Haziran 2019 Cumartesi

Hikaye olunur ki :Pir Sultan Abdal ...

Pir sultan abdal dar ağacına doğru yürümeye başlar. Hızır pasa emir verir, herkes Pir sultan'ı taşlasın, taş atmayanın boynu ucurulmus bilsin. Uğruna mucadele ettigi halk pir sultan'ı taşlamaya başlar. Taşlar pir sultan'a kadar gelmekte ama değmeden düşmektedir.
Pir'in müsahibi ali baba taş atmasa da can korkusundan pir'e gül atar. Gül pir'e deger ve yaralar. al kanlar akar bedeninden. can dostunun bu hareketinden incinen pir'in dudaklarindan su nefes dökülür:
Şu kanlı zalimin ettiği işler,
Garip bülbül gibi zareler beni,
Yağmur gibi yağar başıma taşlar,
İlle dostun gülü yareler beni
Bir derdim var idi şimdi elli oldu,
Dar günümde dost,düşmanım belli oldu,
Ecel fermanı boynuma takıldı,
İlle dostun bir fiskesi yareler beni
Pir sultan abdal'ım can göğe ağmaz,
Hakk'tan emrolmayınca rahmet yağmaz,
Şu elin attığı taş bana değmez,
İlle dostun attığı gül pareler beni.
Sivas'ın Ali Baba mahallesinin adı buradan gelir..
Ali Baba mahallesi Madımak otelinin bulunduğu mahalledir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1924 Erzurum Depremi ve ATATÜRK

1 EKİM 1924 - ATATÜRK'ün, Erzurum'da "Depremden Zarar Görenlere Yardım Komisyonu"nun çalışmalarını denetlemesi ve fe...